BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, April 9, 2010

Jangan Percaya Pada Diri Sendiri..


Sealam sejahtera..

Merujuk kepada topik diatas, ia merujuk kepada baka2 yang sejenis dengan diri saya. mungkin kepada mereka yang tidak seperti saya, mungkin anda pernah juga merasai apa yang kerap kali berlaku kepada diri ini.

Mengapa saya berkata sedimikian? sedangkan ramai orang sentiasa bersikap optimistik terhadap diri sendiri. dan sikap optimistik itu penting

Mengapa saya berkata sedemikian?

Mungkin kerana terlalu percaya pada diri sendiri mungkin akan membawa padah.

Mengapa? pernahkah anda percaya bahawa anda ingin tidur sekejap dan bangun awal pagi untuk meneruskan pelajaran? berehar seketika selepas itu meneruskan asaimen yang berlambak2? main game SEBENTAR untuk menghilangkan stress ketika study?

Saya pernah. jam 3 pagi. tidur kejaplah, pukul 6 bangun untuk siapkan kerja. dan Kerja berlambak-lambak. kerana percayakan diri sendiri, saya pun tidur. akibatnya, terjaga pada kerja belum siap-siap dan masih belum mula apa apa pun.. akhirnya terpaksa menjawab dihadapan bos berdasarkan naluri sahaja.. haha..

ini adalah cuma salah satu contoh akibat terlalu percayakan diri sendiri. banyak lagi contoh2 yang nyaris mengakibatkan kemalangan besar. mujurlah naluri saya begitu hebat.. haha

sekian..

1 comments:

Fazilatu Laili Md Yunos said...

adik...adik.....hohohoo...=)

Related Posts with Thumbnails