BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, April 20, 2010

Lagu..Sebagai peneman..


Tajuk post kali ni adalah ...Lagu sebagai teman :

1. Saat sunyi. Bila sunyi, saya akan mendengar lagu sambil mengemas, menyiang ikan, memasak dan terlena.

2. Saat sedih. Ada suatu saat, bila sedih, suka mendengar lagu yang menyedihkan untuk menyedihkan lagi hati. (Gila sikit agaknya, yalah, bayangkan kecewa saat putus cinta, ish3).

3. Saat gembira. Ada suatu saat, gembira bertemu cinta agaknya, jadi pasti siapa pun akan asyik mendengar lagu hikayat cinta. (Kebanyakannya..kan?)

4. Saat marah? Ohh tidak.. mendengar lagu di saat marah adalah satu tindakan yang tidak tepat.

5. Saat ingin mendapatkan ilham. Ohh ada suatu saat, untuk mendalami hati, saya perlukan lagu untuk menterjemah apa yang saya rasa. Sebab, saya jenis tak pandai meluah dengan lafaz, tapi dengan bait tulisan.

......................................................................................

Atau adakah ia melalaikan....????
Contoh : Saat memasak. Ohh!!!! sangat bahaya.

Nenek dahulu kala berpesan, “Jangan menyanyi ketika memasak, nanti dapat suami tua”. Frasa pertama sebagai satu amaran kerana adalah sangat bahaya menyayi ketika memasak. Bayangkan anda memasak sambil membayangkan diri di atas pentas sambil menghayati lagu, bisa jadi penyenduk memasak yang berminyak panas jadi microphone nya. (Bisa kah?) Jadi, sebelum badan melecur, nenek sumpah “nanti mendapat suami tua” siapa yang ingkar. Jadi, ramai gadis dahulu yang takut untuk menyanyi sambil memasak. Mulut nenek, “masin”....

Tapi, terus terang la kan. Kalau mandi, for sure saya akan menyanyi. Syokkk,hehe. Tapi ikut mood la. Takkan la pagi-pagi buta baru bangun dari tido terus nak nyanyi kan,hehe.

So, lagu memang peneman di kala duka dan sunyi dan disaat-saat boring. Layan skit lagu-lagu rancak sure hilang ngantuk (",)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails