BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, October 24, 2010

Perlu ke kita berkawan sampai berjuta-juta?

Salam semua. Hmm, nak tanye la, korang sebenarnye ade berapa ramai kawan? Kawan dari Tadika, Sek Rendah, Sek Menengah, di Universiti, di tempat kerja dan sebagai nya?? Pernah tak korang kira jumlah kawan-kawan korang nih?


Kalau nak diikutkan, purata bg seorang manusia NORMAL akan mempunyai kira-kira 1000 orang kawan. Tu yang NORMAL la. Kalau tak NORMAL, maybe around 50-100 je. Lagipun, sape la kite ni kan, tak macam Perdana Menteri (PM) yang semua orang kenal nama die. Kita hanya lah orang dan rakyat biase je :p

Kita tidak perlukan berjuta kawan untuk mengatakan kita ni hot, cool atau apa-apa sahaja kerana mempunya rangkaian pertalian sahabat yang ramai kerana tidak bererti kau hanya ada seorang kawan engkau ini orang yang membosankan. Tidak.


Aku fikir balik, buat apa lah aku bersama dengan selautan manusia yang aku hanya kenal nama tetapi aku tidak mengetahui tentang diri orang itu dan aku tidak selesa bersama dengan mereka. Benarkan? Kita atau aku sendiri selalu cuba hendak berkawan dengan semua orang tapi kita sendiri seharusnya tahu tahap keselesaan kita apabila berkawan dengan mereka. Aku rasa tak perlu kut untuk berlakon selesa dengan kawan-kawan yang kau tak selesa itu. Itu hipokrit namanya. Cakap orang la kau Aiman, kau pun sama. Ya ya, aku pun.


Walau kita ada berapa ramai kawan pun, akhir sekali bila kita ada menangis/ aktiviti hati ke hati/ masalah keluarga pun, kita akan mencari kawan yang paling kita selesa dan kawan paling kita boleh percaya. Dan yang pastinya, yang mampu buat kita tenang.


Cuba kita jumpa dengan kawan yang kita tidak berapa rapat dan menceritakan masalah kita kepada dia, lepastu pasti kita rasa macam "Eh, boleh simpan rahsia ke dia ni..".


Bila di mana kita mahu saja tunjuk perangai ketika di rumah pastinya kita selesa dengan teman rapat daripada orang yang kita buat kunun rapat walhal, faham-faham je la. Aku mula menyedari tentang hal ini sebenarnya.


Kawan yang hebat adalah kawan yang mampu menenangkan, bukan? *HEHE*

*Psst, kawan-kawan kat FaceBook (muka buku) pun ramai,tapi ramai yang tak kenal,huhu

5 comments:

sheqinkarmidi said...

tapi nak cari kawan yang leh pegang rahsia memg sukar dicari kn...bila dah jumpa dia..kita pula abaikan dia..:(

Hafiz Ajmain said...

Jaga dia sebaik mungkin :)

yus said...

Xknl bkn bermaksud xblh berkenalan kn? :p
(luv to be fren with u..)

Hafiz Ajmain said...

Hehe, u'r rite yus :)

yus said...

hehe..TQ

Related Posts with Thumbnails