BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Wednesday, October 27, 2010

Rindu Rinduan!


Rindu? Rindu nye!!


Adoi, malam tadi mimpikan family, my father, my mom and my brother. Terasa rindu yang bangat! Al-maklumlah dah hampir sebulan tidak pulang ke kampung halaman.

The point is, hujung minggu ni aku tekad nak balik rumah! Nak balik Johor! huhu. Rindu yang teramat. Rindu nak makan makanan kegemaran aku iaitu Ayam Percik Merah. Masakan ibu tak sama dengan masakan di kedai,huhu. Dah macam-macam plan aku fikir dalam kepala nih bila balik Johor.

Antara plan aku nak gi jumpe member-member lama. Dah lama tak jumpa dengan diorang. Banyak benda nak share-share bersama,adeh,haha. Dikemepatan tu,boleh la aku urus kan urusan-urusan laen.

Mak a.k.a Umi plak,sibuk menanda kertas Bahasa Melayu untuk PMR. Ayah a.k.a Abi subuk dengan paper thesis untuk PHd. Hope diorang dapat buat yang terbaik dan dapat membuat dengan tenang :)

Term of RINDU @ MISS sinonim dengan cara kita meluahkan bila dah lama tak bertemu seseorg tu, rasa ingin bertemu. Di sebab kan kita ni manusia, so perasaan RINDU tu mestilah ada :). Begitu juga dengan haiwan, seperti contoh, kucing. Kucing ni apabila bertemu dengan kaum kerabatnya,pastu akan menjilat sesama sendiri (betul ke ayat mcmni?).

Hehe, so, kepada yang dah lama tak berjumpa dengan parents korang, hargai lah mereka selagi mereka masih ada. Kasih sayang mereka tidak dapat dibeli dan ditukar ganti. Ibarat nya, kehilangan seseorang tidak dapat ditukar ganti... Kepada yang telah tiada, bersama-sama kita sedekah kan al-fatihah. Mudah mudahan roh mereka tenteram di alam lain.. Antara janji ALLAH adalah tentang 3 perkara yang tidak terhenti kebaikannya walaupun setelah kita mati ialah doa anak yang soleh dan solehah.

Surah Al-Khaf ayat 46 yang bermaksud, "Harta dan anak-anak itu (adalah) perhiasan kehidupan dunia; tetapi amalan-amalan kebaikan yang kekal (manfaatnya di Akhirat) adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhan engkau serta lebih baik untuk menjadi harapan" ini menjadi penawar dan peringatan buat diri.

NOTA KAKI
*Adakah kita sering berdoa untuk ayah dan ibu samada yang masih hidup atau pun yang telah meninggal dunia? Renung-renung kan..


5 comments:

Liefde Ain said...

nie yang tak sabar nak balik muar nie. da sebulan x balik. sobs sobs :((((((

KhAiReDzAiMy said...

selain nak jmpa member... nak lawan bowling la...
ko dah planning nak blik bolehla...
aq sibuk kje .. ko tunggu nanti...

Hafiz Ajmain said...

Ain : Huhu, blk la. Eh,tgh final exam kan? study elok dulu, dah habis exam br blk :)

Hafiz Ajmain said...

Redz : Ala,alasan ko je. Meh la turun Johor. Ala, kuantan tu ape la sgt :p. Tak jauh pun :p

lin379 said...

kan.. rindu itu sinonim with person we love... lg family...rindu yg tak tertanggung..huhuhu

Related Posts with Thumbnails