BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, November 5, 2010

Sahabat menjadi Kekasih


Definasi "Sahabat" dan "Kekasih" terlalu jauh perbezaannya..

Ikatan persahabatan tidak akan terputus dan kekal selamanya walaupun terpisah jauh di bawa peredaran waktu tetapi ikatan kekasih kadang-kadang akan putus bila-bila masa jika persefahaman sudah tidak berjalan seriring diantara dua pihak..

Tapi apa kesudahannya jika sebuah ikatan persahabatan bertukar menjadi ikatan kekasih...terlalu sukar untuk meghuraikan perasaan masing-masing..tapi ianya juga sukar untuk menyalahkan mana-mana pihak kerana ianya berkaitan dengan hati dan perasaan..ianya lumrah kehidupan..tiada sesiapa yang sempurna.

Mungkin kadang-kadang kita cuba mengelak sebaik mungkin supaya ikatan seorang sahabat tetap kekal sebagai sahabat tapi kadang-kadang kita kena akur dengan perasaan kita sendiri..jangan terlalu ego, akibatnya kita sendiri yang merasa derita..belajar terima apa yang berlaku..

Tetapi peritnya, bila ikatan sahabat menjadi kekasih dan terputus nya hubungan itu, maka betapi pedihnya terasa teramat sangat kerana telah hilangnya seorang sahabat dan kekasih kepada kita...
Pasti kedua-dua pihak menderita sama-sama...

NOTA KAKI
*Hargailah persahabatan, jika ia hilang, ianya akan membawa kepada kesunyian..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails