BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Saturday, November 13, 2010

Sendiri..


Pernah tak kita terfikir dalam hidup ini, semua perkara yang kita buat adakah semuanya betul?
Rase2 tak semua... ade pon sikit je yang betul.. yang lain semua largho je kn... kadang2 terfikir ape motif berada di sini pada waktu ini...apakah hikmah semua ini? banyak persoalan yang nak disoal.. tentang? hati? perasaan? aaaaahhhh emosi itu semua. Perlukan masa dan ruang untuk berfikir. perlukah masa itu ku kirim dan ku pinjamkan pada mereka? perlukah?

Andai hati ini pernah merasai satu hal. Andai hidup ini penuh dengan cacian..silakan tanpa gusar
aku mulai sedar jangan mudah melatah atau lekas merasa sesuatu yang tak mungkin menyatakan itu adalah aku. Aku tetap diriku sekarang. Berusia hampir 2 dekad (muda lagi kot), punya pancaindera yang lengkap...alhamdulillah.

Apa aku sedar tentang mereka? perlu apa ku fikir pandangan mereka? perlu ke?
Seribu satu soalan akan ku utar lalu berputar di rona jingga jiwa yang masih samar kelihatan pudar.
Untuk apa ku titipkan selembar puitis? Hanya kerana aku terlalu banyak menyimpan sejuta kelam... Haru biru hamparan kalam.. Bertaburan ku tiup bagai awan yang enggan mengorak langkah.

Perlukah aku gerakkan lagi tubuhku di bumi ini untuk hari esok? Jika perlu, ingin ku lelapkan mata seketika hingga menjelang fajar esok... jika esok masih ada untukku.... jika masih ada berikanlah sedikit sinar untuk ku hirup agar mampu ku bernafas dengan lebih dalam... sedalam2nya... hingga satu ketika, aku tidak mampu lagi mengukir sekutum senyuman lagi buat mereka semua....


NOTA KAKI
*Hari ini kau datang tiba, tersenyum, buat ku tenang :)

1 comments:

zie said...

salam..waahh..dah bertunang..tahniah..cepat2 kawen,x elok simpan lame2..hehe

semoga dipermudahkan segalanya ye..

kita tukar url aritu..huhu

Related Posts with Thumbnails