BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, April 15, 2012

Perasaan Marah

SATU kelemahan aku adalah; aku cepat marah. Dulu aku panas-baran, tapi sekarang panas-baran sudah terkawal tapi perangai cepat marah belum berubah. Orang-orang yang penting dan akrab dalam hidup aku memang maklum tentang perangai yang satu ini. Aku menyedari perangai aku ini pun kerana mereka. Sahabat aku Akif dan Cinta adalah dua orang yang pernah memberikan komen yang sama terhadap perangai aku . Mereka kata aku terlampau cepat marah hinggakan kalau aku marah aku seperti orang yang tidak berfikir terhadap tindakan yang diambil dan perkataan yang diucapkan. Syukurlah mereka tegur dan aku memikirkannya semula dan cuba mengubahnya sedikit demi sedikit.

Dulu kalau panas-baran menyala aku akan menjerit, membaling dan membuat apa saja untuk melepaskan amarah itu. Tapi apabila aku sedar itu perangai bodoh dan kebudak-budakan, maka sekarang kalau marah aku pilih untuk diam, (just mencarut skit je,haha) simpan dalam hati dan luahkannya kepada orang yang aku percaya – selalunya pada cinta.

Kini, tabiat terbaru aku adalah aku suka menyimpan perasaan ketidakpuasan hati aku. Semua ini gara gara untuk mengelakkan aku dari melenting tak tentu pasal. Jadi, bila aku pendam perasaan tak puas hati aku, aku mula emo emo. Semuanya akan tertulis melalui wajah monyok aku. Dari situ aku mula berfikiran negatif dan membuatkan aku rasa ingin melakukan sesuatu di luar jangkaan. Aduh! Banyak betul masalah dalamam aku.

Apa patut aku buat. Kenalan aku cakap luahkan je ape yang terbuku dihati pabila hati itu tidak berpuas hati takut melarat. Hurm Biarlah aku melayan perasaan itu..


NOTA KAKI

Kalau marah, makan cokelat banyak-banyak :)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails