BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, May 6, 2012

Kita Dan Hala Tuju Kita

'"Perjalanan hidup sentiasa mengetengahkan pilihan-pilihan. Sebagai manusia berakal dan beragama, kita dituntut memilih sebaiknya. Kematian sepatutnya mengingatkan kita pentingnya memilih dengan betul. Kemampuan memilih dengan baik membentuk peribadi yang sentiasa berfikir panjang. Dalam hal ini, agama menjadi jambatan untuk kita memahami hakikat kehidupan dan kematian."

Betul tuh! Pilihan di tangan kita. Kalau kita nak buat kebaikan, kita akan usaha untuk melaksanakannya hinggalah akhirnya kita berjaya buat apa yang kita mahu. Contohnya, kita nak ubah sikap yang malas solat kepada rajin solat. Kita yang tentukan bila kita hendak ubah dan satu sikap yang perlu dibuang jauh-jauh semasa hendak melakukan perubahan ialah sikap BERTANGGUH. 

Amalan yang baik, yang diredhai Allah, yang semua orang suka janganlah tangguh-tangguhkan untuk laksanakannya. Jika selalu tangguh dan tangguh, maka lambatlah nak menjadi ataupun yang paling mengecewakan mungkin terus tak menjadi. (Selalunya beginilah yang terjadi kepada orang yang suka bertangguh. Jadi, tolong buang sikap itu jauh-jauh.)

Itu sahaja perkongsian pada hari ini yer dan semoga bermanfaat. Ada masa kita jumpa lagi. Jaga diri, jaga iman.

NOTA KAKI
Berubahlah sekarang :)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails