BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, June 3, 2012

Keyakinan Palsu

Aku seorang yang pemalu dan mempunyai keyakinan diri yang rendah!

Bila kau melihat aku di luar dengan muka dan cara berjalanan yang mendada itu, itu sebenarnya keyakinan palsu yang aku tunjukkan. Konon tak malu dan jenis confident, padahal. Sifat aku ini kadangnya menakutkan aku, kerana ia sangat mengganggu aku untuk masa-masa aku diperlukan untuk tampil kehadapan dan bercakap. Start kaki berago-go pop yeh yeh segala la saya ni. Poyo.

Kalau kau lihat aku ini banyak bercakap. Benar. Aku memang banyak cakap, tapi aku banyak cakap dengan orang yang aku betul-betul rapat dan aku senang untuk bercakap. Ya, aku ini jenis seorang yang reserved sikit. Aku bukan jenis orang yang kau boleh campak ke hutan belantara mana entah dan aku boleh bergaul sesenang tu. Tidak, aku ambil masa yang agak lama.

Menjadi reserved ini bukan sesuatu yang harus dibanggakan kerana bagi pendapat aku, seorang yang reserved seperti aku ini akan kau temui beracap kali dengan orang yang sama. Kiranya, aku jenis orang yang selesa duduk dalam kelompok yang aku benar rasa geng. Aku bukan jenis orang yang mingle around dengan semua orang. Bukan apa, aku ni serius bukan nak poyo tapi pemalu.

Hahaha aku rasa kan, semua orang yang cakap banyak alam internet cakap pom pam pom pam dalam blog ni semua depan depan dia pemalu dan pendiam. Tapi bila dalam blog, amboi banyak eh cakap, depan depan senyap. Macam tu ah aku, kalau kau orang nak tau ah. Kalau tak nak tau, takyah baca, tak rugi pun.

Aku berharap keyakinan palsu dan jenis saya-seorang-yang-pemalu ini dapat aku kikiskan untuk kebaikan masa depan. Sampai bila nak malu? Sampai bila nak rendah diri? Ah, cakap dekat blog senang ah, nak buat? Alahai. Siapa yang tau macam mana nak bagi tak jadi malu niiii? Tapi bukan muka tak tau malu eh.
Takpa takpa. InsyaAllah.


NOTA KAKI
Ceh, pemalu la sangat,haha

2 comments:

Layyinul Harir said...

ohh!

mmg pun,biasa yang banyak taip kat belog,pendiam kat dunia realiti..haha~


takpe,cube lah ilangkan malu.kalo pendiam je,tak best wat kawan biasanya.

Hafiz Ajmain said...

Hehe. Tahu xpe. Jadi pendiamni perahsia orang nye :)

Related Posts with Thumbnails