BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Wednesday, June 9, 2010

Secebis Kisah mengenai CINTA


Cerita dan kisah ini hanya rekaan semata-mata. Sekadar perkongsian dari seorang kawan untuk renungan bersama.

..............................................................................................................................................................

Saya telah mengembara ke hujung dunia, mencari CINTA saya. TApi, kali pertama saya bertemu awak, hati saya telah terpaut. Demi tuhan, saya tidak tahu mengapa. Tapi itulah kebenarannya.

Saya telah menolak awak, tapi awak telah mencabar saya dengan kejujuran awak, awak tahu yang awak tidak bertepuk sebelah tangan. Dan awak berjanji saya bukan salah seekor rama-rama perhiasan di dinding kamar tidur awak.

Hanya dengan sebuah renungan, saya telah jatuh tersungkur ke penjuru mata awak. Saya tidak dapat membohongi perasaan saya bahawa saya menyayangi awak. Dan di saat saya menCINTAi awak, saya telah jatuh ke dasar perasaan yang paling dalam. Lemas dan hamper tenggelam di dalam lautan kasih saying, seribu impian dan saya mula terfikir, saya mengembara ke hujung dunia, mencari awak, rupanya awak ada di sisi saya selama ini dan baru saya sedari ketika itu..
Bagai merpati putih, CINTA saya berkelana mencari singgahsana di hati awak. Nyata saya tak menemuinya. Tapi akhirnya, bila awak telah memiliki CINTA saya, awak mencampakkannya jauh ke dasar laut yang tidak mampu saya selam. Di sana awak jugalah yang menyalakan api dan membakar saya dalam diam..

Saya sedih sangat, bila awak kata awak tak tahu apa yang sebenarnya awak cari. Tapi jauh di sudut haty ini saya merasakan awak masih belum cukup dewasa untuk memahami apa itu CINTA dan mungkin tidak akan pernah dewasa atau mungkin juga awak belum pernah benar benar jatuh CINTA pada seseorang. Jadi, selama ini siapa saya di hati awak?
Adakah selama ini awak sebenarnya tidak mencintai saya?

Siapa yang memujuk saya untuk membuka pintu hati?

Siapa yang mengajar saya bahawa CINTA itu memerlukan pengorbanan?

Siapa yang memberitahu saya agar sentiasa jujur pada perasaan sendiri?

AWAK!!

Awak mungkin jenis perempuan yang boleh mencintai ramai LELAKI berkali kali. Tapi saya pula seorang LELAKI yang percaya bahawa dalam hidup saya hanya ada 1 wanita, 1 CINTA dan 1 perkahwinan…

Kita hidup sekali,mati sekali dan menyintai sekali..

Melangkah pergi meninggalkan awak, telah mengambil seluruh kekuatan yang saya ada. Jangan anggap saya tinggalkan awak kerana saya bencikan awak..Jangan..

Bagaimana saya harus bencikan awak, sedangkan setiap hari, saya merindui awak, biarpun pada ketika awak berada di sisi saya. Di setiap saat saya mengingati awak. Seumur hidup ini saya menCINTAi awak..

Awak,

Sebelum saya menghilangkan diri dari dunia awak, saya ingin nyatakan sesuatu yang tak pernah awak tahu. Kalaulah awak bertanya pada saya, sedalam mana saya CINTAkan awak, ini lah jawapan saya :

“Kalau suatu hari awak kehilangan suara, saya akan memberikan suara saya agar awak dapat bersuara semula. Meskipun waktu itu saya akan bisu selamanya….

“dan kalau suatu hari awak kehilangan hati, saya akan memberikan hati saya agar awak dapat hidup selamanya, meskipun waktu itu saya tiada lagi di dunia ini….’

Semuanya untuk awak…

Seseorang telah berkata,

“if you really love someone, then let that person go. If that person is meant for you, than that person will come back to you eventually. But if that person does not, then that person was never meant for you, in the first place’

Awak,

Kerana saya menCINTAi awaklah saya melangkah pergi, demi kebahagiaan awak. Saya doakan supaya suatu hari nanti awak akan temui apa yang awak cari. Supaya suatu hari nanti awak akan memahami apa erti CINTA yang sebenar. Supaya suatu hari nanti, awak akan dapat mengetahui, bagaimana rasanya terlalu menCINTAi seseorang dan semoga awak takkan pernah terlewat untuk menghargainya.

Awak,

Saya percaya pada tuhan yang mempertemukan kita, saya tahu ada hikmahnya di sebalik semua ini dan saya tidak akan pernah mempersoalkannya. Saya juga tak pernah kesal sekurang-kurangnya sepanjang mengenali awak, saya telah bersikap ikhlas dan jujur dengan perasaan saya.

Saya juga percaya, andai benar kita punya jodoh, awak akan kembali pada saya. Itu bukan harapan saya tapi saya ingin belajar untuk pasrah pada ketentuan tuhan dan kalau pun awak takkan pernah kembali pada saya, saya percaya, mungkin itu yang terbaik..

................................................................................................................................................................

Cerita ini hanya rekaan PENULIS semata-mata. Tidak ada kene mengena kepada sesiapa yang hidup mahupun yang meninggal dunia.

http://hafizoren87.blogspot.com/

13 comments:

rahilla mohari said...

weyh. sedih. sumpah sedih. dgn lagu yg sedih kot. tmbh sedih ! nice dude :) boleyh tao awak nie tules novel. teheee :D

Hafiz Ajmain said...

eh,huhu. Thanks. Syahdu kan.. ;)

gades ain said...

nak tisuuuuuuuuuuu!!
banjir da kat sini. . .
hahaha

Nice one bro :) sgt mendalam. .

*kenal ark ayat nie? haha. .

mmg ade bakat terpendam nieyhhh. .
kalo bermadah sila pas kepada Hafiz Ajmain. . . hehehe . .

ur first love yo? hehehe . .
semoge die dgn abg dpt bersama balik meyh. . chill ^^

dilaOHdila said...

sadis maksu luahan afis ni...
bersabarlah dik. ini adalah rona kehidupan. belajar darui pengalaman. moga tabah.....

syahrilnazeem said...

syahdu kot..sgt2.. ;)

melatidaisy said...

salam,

sedihnye (T_T)

Tp sy suke watak lelaki dalam cerita ni..kebergantungan yg tinggi pada kehendakNya.,itu yg sebaiknya :)

Hafiz Ajmain said...

Ain : erk? mane ade. Story rekaan semate2,hehe

Maksu :Alamak maksu, ni story rekaan je,jgn salah faham ea :)

ail : hoho, tahu xpe

melati : Tapi realiti nye susah nak dapat lelaki macam ni kan ;)

Che Kechik said...

nice!
mencintai xsemestinya memiliki..
as long as org yg kita cintai bahagia..
y not kita lepaskan dia..
sukar tp itu yg terbaek..
perhaps..=)

Hafiz Ajmain said...

Thanks Che Kechik! :)

shahdiana said...

memang ceta ni rekaan penulis tapi very touching la..lagi-lagi hati pun tak tentu arah ni...rasa nak menitis air mata...huhuhu

Hafiz Ajmain said...

Eh,jangan mcm tu skli. Tapi, ade yang betul nye dr cerita ini,hehe

erma fatiha said...

jiwang oh citer ni,hahah

macam citer betul je....Moga watak2 dalam cerita menemui apa yang dicari dalam hidup ;)

gades ain said...

"Tapi, ade yang betul nye dr cerita ini,hehe"

aiceh! aritu kate rekaan semata. HAHA. will pray for u laa bro! wee! nak kawen t jgn lupe undang ain! bhahahaha =))

Related Posts with Thumbnails