BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, November 1, 2011

Ada Aku Kisah

Aku ada kisah yang aku kisahkan dan kisah dimana yang aku tak pernah berperkisahkan.


Aku kisah bila kau bercakap di belakang aku tentang aku, memburuk-burukkan aku tanpa bertanya dulu dengan aku dulu tinggi mana kesasihan cerita itu. Tak baik la kalau diamalkan macamni, menyebar-nyebarkan maklumat palsu. Kalau semua orang percaya cakap kau, dengan tak semena-menanya orang yang tidak bersalah tu dihukum sebegitu saja. Aku percaya yang komunikasi bergerak dalam 2 arus dan bukan hanya sebelah pihak saja yang sepatutnya didengarkan.


Aku juga bukan jenis orang yang cakap "Like I care" atau "Macam aku kisah?" pada kebiasaannya (pernah la jugak sekali 2-3 kali macamtu tu pun bila bengang) kerana aku seorang yang memang "Care" dan aku memang "Aku kisah". Aku tak tau kenapa, tapi kadangnya masalah terlalu berkisah dengan sekeliling ini bukan suatu yang baik apabila perkisahan kita di takat yang tinggi. Lek lek sebenarnya.

Aku menjadi "Aku tak kisah" apabila apa yang aku cakapkan tidak sama dengan apa yang kau rasakan. Maaf, aku benci orang yang jenis membantah idealogi seseorang dengan bersungguh-sungguh tanpa memikirkan pendapat orang lain. Itulah masanya aku akan jadi tak kisah, dan membuat hal aku sendiri.


Aku bila marah aku tak ho ha ho ha cerita dekat satu dunia biasanya, biasanya aku diam and buat hal sendiri. Tak guna pun kau nak cerita dekat semua orang tentang amarah yang kau rasakan kerana pada akhirnya, kita sendiri yang faham diri kita dan bukan orang lain. Lepas aku dah berdiam and dah reda sikit kemarahan, aku elok balik ah. Senang kan? Hehe.

Aku percaya kita seharusnya perlu mengimbangkan "kisah" dan "tak kisah" dalam diri kita. Kita tak boleh menjadi terlalu kisahkan perkara sekeliling hingga menolak keperluan diri dan kita tak boleh menjadi terlalu tak kisahkan perkara sekeliling kerana asyik memikirkan kepentingan diri. Not good, not good.

Imbangkan, tak rugi pun.


Nota Kaki : Ceh, perasan, padahal dalam hati memang kesah pun,haha

2 comments:

Chikova_Araishii said...

tul2, 2-2 kene balance so xdek la jadi tak tentu hala diri tu..

Hafiz Ajmain said...

Hehe, nak balance tu la yg masalah nye. Sakit jiwa dibuat nye :(

Related Posts with Thumbnails