BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Sunday, December 25, 2011

Trust... Please, don't spoil it!

Jangan mudah mempercayai orang.

Orang yang semalam mencintai kau dengan sesungguhnya, hari ini mungkin tidak lagi mencintai kau lagi. Orang yang semalam kata kaulah yang sempurna dan terbaik untuknya, hari ini mungkin tidak lagi menganggap kau terbaik di mata dia. Orang yang semalam mengatakan mahu bersama kau selamanya, hari ini mungkin tak mahu berlama-lama lagi dengan engkau. Orang yang semalam mengatakan dia sudah lama menantikan detik untuk kau menerimanya, mungkin hari ini akan tidak lagi menantikan detik untuk bersama dengan engkau.

Manusia. Aku rasa kadang-kadang orang bukan cakap dengan sepenuh hati tetapi bercakap kerana mahu meyakinkan kau di saat-saat tertentu. Bila kau sudah mempercayai, tiada lagi apa yang harus dibuktikan, maka kata-kata yang diberikan dulu itu hanyalah jadi kenangan. Entah, banyak sangat orang yang bermanis mulut di zaman ini hingga tak dapat kita kenal pasti siapa yang benar tinggi jujurnya. Bukannya aku baik sangat tetapi pesanan yang aku katakan ini juga untuk diri aku juga.

Senang je bagi aku. Kalau kau rasa kau tak mampu memberi, jangan diberikan kata-kata harapan. Lagi baik kau berbiasa-biasa saja dan menjalankan hidup yang sedia ada dengan seminimal yang mungkin. Senang. Tiada hati yang kau sakiti, tiada hati yang berdendam dengan engkau.

Ini untuk umum. Pernah tak kau berfikir betapa banyaknya kau melukai orang dan tak pernahkah ada sedikit rasa kasihan atas kelukaan yang kita berikan orang tersebut? Soalan ini sering bermain di minda aku. Dan aku terfikir untuk orang yang sering melukakan ni takda rasa ke yang dia dah menyakitkan hati orang?

Semalam "I love you", hari ini mungkin sudah jadinya "I hate you". Mungkin kan? :)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails