BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Monday, August 31, 2009

Konsep Merdeka


Salam MERDEKA….

Setelah membaca beberap artikel tentang hari kemerdekaan. Banyak yang mengatakan bahwa sekarang ini kita belum merdeka. Mungkin ada benarnya. Tapi sebetulnya kemerdekaan yang selalu sinonim dengan kebebasan itu kita lihat di diri kita sendiri. Kita bebas bersuara s dan kita selalu merdeka fikiran kita tanpa terkekang oleh orang lain. Maka dari itu kita harus memerdekakan diri kita sendiri sebelum menuntut kemerdekaan yang lebih besar kepada orang lain. Bertepatan dengan 31 Ogos ini, mari kita merdekakan diri kita sendiri.


Negara kita mencapai keMERDEKAan yang ke-52 tahun, namun begitu, apakah yang MERDEKA sebenarnya? Apa sebenarnya KONSEP MERDEKA yang diharapkan? MERDEKA kah kita sebenarnya? Adakah fantasi semata-mata??


*Persoalan ini saya ajukan buat teman-teman seperjuangan sekalian, adakah anda seorang yang patriotik? Ataupun anda sekarang mau hidup di negara yang Merdeka dari penjajahan? Luahkan apa yang anda semua ingin luahkan


3 comments:

Anonymous said...

Life don’t know where to begin
When different colors called a sin
Don’t stop
Purify our love
Towards the nation to the southern ice of earth
Could we make it stop
Because we can’t take it anymore

Nusya Milya said...

mrdekakn dri kt sndiri dgn mmerdekan pmikiran kt srta menghayatinya dgn spnh ht..ape yg kt ada skrg blm tntu kkl untk slmnye..jd..tgs kt mnjg amnh yg tlh d beri..bersatulah kaum ku bangsaku..hentikan pergaduhan yg blh memisahkan kt n mmberi ruang kt d jjah smula

Hilmi said...

Kemerdekaan adalah liburan, bagi keluarga atau anak-anak muda.Dan kemerdekaan adalah penggung hiburan, goyang dangdut dan senyum tawa warga yang mendapatkan bungkusan hadiah.

Kemerdekaan adalah perayaan dan teriakan-teriakan kemenangan dan sorakan-sorakan keriangan.

Related Posts with Thumbnails