BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Friday, March 12, 2010

My Wish..

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah, 9 Mac lalu, telah genap 23 tahun aku menghirup udara di bumi ini. Muda lagi kan,hehe. Dan selama 23 tahun ini juga banyak kenangan manis, pahit dan masam (ada ke?). Thanks to my beloved umi and abi, tanpa mu, aku tidak mungkin ada di dunia ini..

dan tidak lupa juga, buat teman-teman yang wish my birthday, thanks so much! Love u always..

My wish, harapan aku pada usia yang makin meningkat ini adalah, untuk cuba mematang kan diri ini, tak mo main-main lagi (skit-skit boleh la), berfikiran rasional, setia pada yang ada (chewah!,haha), menjadi anak yang soleh, berjaya dengan impian dan harapan dan laen-laen lagi. Dan buat masa terdekat ni, nak fokus kan pada kerja, buat pelaburan untuk simpanan dan tamat kan Master in Project Management (UTM).

Planning for the future :

1)Pelaburan untuk masa depan, maybe pelaburan ASB dulu kecil, kali ni nak cuba yang besar sedikit setelah mendengar nasihat dari Syaril (cousin), insyaALLAH.

2)Rumah, maybe bukan keperluan lagi kot buat masa sekarang, just before getting married, baru beli kot,haha

3)Nikah : Adoi, dalam banyak-banyak wish, wish ni la yang banyak, bile fikir bab kawin ni, dah bersediakah aku?? Masih belum, bukan belum puas enjoy or whateva, but, tanggungjawab besar, sangat lah besar. Dan, calon-calon nye sudah ada, insyaALLAH. (adeh,pening kepala)

4) Sambung belajar : ni pun amat lah memening kan kepala, kalau setakat degree holder, sekarang dah tak cukup, paling kurang kene ada master. So, skrg ni nekad ambil Master in Project Management UTM (PJJ). 1 tahun 6 bulan je kot.

5) sebagai seorang Daei' : Alhamdulillah, skrg ni tiap-tiap selasa malam rabu, ada majlis ilmu. Dan di setiap hari ahad tiap-tiap minggu luangkan masa bersama adik-adik form 5 di Sekolah Alam Syah, PutraJaya. dan akan teruskan demi dakwah Islamiyah!

6) Seorang anak : buat abi dan umi, along akan berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadi anak yang soleh dan insan yang beguna. doakan semoga along sentiasa dalam keadaan sihat dan berjaya di dunia dan di akhirat.

7) seorang abang : Sebagai seorang abg, anak sulung dari 6 orang adik beradik, along akan memastikan agar adik-adik menjaga tingkah laku dan berjaya dalam pelajaran. Buat angah, yang telah melangkah ke gerbang perkahwinan, jaga lah isterimu baik-baik. Buat uda, cabaran masih panjang, berjuang denagn bersungguh-sungguh. Buat abid, adib dan soleh, jaga tingkah laku, jangan ulangi kesalahan lalu, jaga adab, tutur kata dan hormat pada abi dan umi.

8) bakal menjadi Pak Long : insyaALLAH, semoga dimurahkan rezeki, bulan september ni bakal menjadi seorang pakcik. Adeh, muda-muda da dapat gelaran pakcik kan,hehe.

9) kereta : Alhamdulillah, tunggu dan lihat (",)

10) kerjaya : baru memulakan kerjaya, semoga kerja ini dipermudahkan, insyaALLAH

Rasanya, ni la harapan untuk umur yang telah meningkat nih, semoga segala urusan dipermudah, Amin..


Regard,

Hafiz Ajmain

3 comments:

Nurul said...

Happy birthday awak. Sweet 23

Fazilatu Laili Md Yunos said...

salam adik ku...alhamdulillah..sudah meningkat usia ...hope ape yg diharapkan kn itu tecapai....bila la akak nk dpt aedik ipar tu ye...hehehe...akak akakn sentiasa doakan yg terbaik untuk adik akak yg sorang ni...

with LoVe>>> Your Sister..(^_^)

Putri said...

wah..matang sungguh apeh seteleh 23 tahun..hehe..ape2 pon apes..moga segala impian tu tercapai..nk2 bab jd daie tu..he..nnti leh dakwah kt kami2 ini..hehe

Related Posts with Thumbnails