BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, September 8, 2009

Apa yang....


Salam sejahtera kepada semua. Sekadar sebuah coretan mengenai apa yang seorang lelaki suka dan tidak suka. Maybe ada yang kurang bersetuju terhadap pendapat saya, namun ini sekadar luahan hati saya. So, jangan cerewet-cerewet,haha ;)

Lelaki suka:
* Sikap kelakar
* Budi pekerti dan kesopanan
* Murah hati
* Senyuman manja
* Pandai memasak
* Pandai dalam mengenakan pakaian
* Penampilan/imej yang sesuai dengan citarasanya
* Tak mudah naik angin
* Tak terlalu seksi dalam berpakaian
* “Tak apalah, tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar I belanja tiket wayang”
* Wanita yang dapat menjalin hubungan rapat dengan ibu atau keluarganya
* Berwawasan atau bercita-cita tinggi
* Mempunyai keyakinan diri yang tinggi
* Tahu menjaga maruah diri.
*Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yang tertekan.
* Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira
* Wanita yang mengambil berat tentang lelaki
* Sikap keibuan
* Sukakan kanak-kanak
* Suara lembut tanpa dibuat-buat
* Pandai membawa diri.
*Tak kekok dibawa ke mana pun
* Boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat
* Memberi sokongan moral dalam apa jua usaha yang dilakukan lelaki
* Tak memperkecilkan kelemahan lelaki sebaliknya menerima seadanya diri lelaki tersebut
* Pandai berjimat-cermat * Tak mengharapkan lelaki dalam semua hal

Lelaki Tak Suka:
* Wanita yang suka mengumpat
* Sombong dan bongkak
* Menunjukkan sikap yang terlalu memiliki
* Hisap rokok
* “Kau ni macam orang tiga suku!” Mengutuklah tu…
* Wanita yang melayan lelaki seperti alas kaki
* Wanita yang suka menunjuk-nunjuk untuk dapatkan perhatian
* “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yang betul!”
* “Jangan cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yang tak patut I lakukan..”
* Wanita yang hipokrit
* Pembohong dan suka mencari alasan
* Terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki
* Sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
* Kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang
* Pengotor dan pemalas
* Tak bertanggungjawab langsung
* Tak pandai mengemas
* Terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan
* Kuat berleter walau hal remeh temeh
* Boros berbelanja
* Tak tahu memasak
* Sikap manja yang terlalu menyakitkan hati * “Queen Control” atau suka mengarah-arah
* Tak pandai bergaya atau selekeh
* Suka bermekap tebal sehingga hilang keayuan asli
* Suka mengungkit-ungkit hal-hal lalu
* Panas baran
* Kuat merajuk dan sukar dipujuk
* Terlalu pendiam sehingga susah untuk berkomunikasi
* Tak mahu mengakui kesilapan dan ego


**So, sape-sape yang terase tu saya minta maaf banyak-banyak ye. sory, PEACE, no war!

8 comments:

nur_fragrant_musk said...

salam ramadhan

tiada yg perfect
kadang ego seseorang itu perlu diletakkan pada tempat yg sepatutnya
walaupun kita cuba utk menjadi yg sederhana..kadang2 kita terlupe..kita tak mampu kawal t/laku kognitif, afektif, behaviour sbb kita adalah manusia yg tiada apa2..hanya..
HAMBA @KHALIFAH..
di bumi Allah

Anonymous said...

salam....
wat laki2..jgan terlalu memilih sgt..
kamu haye harapkan sikap yg baik2 jerk pd pompuan...sdgkan diri sendri pown bukanye perfect...
maaf,saya pown mengingtkn diri sendiri gak..agar x jadi jenis yg memilih kank t..wassalam

Fazilatu Laili Md Yunos said...

x salah memilih...kerana dalam hidup ini juga ALLAH memberi pilihan....semua ingin yg trbaik...tipulah jika tiada yg ingin yg trbaik...mgkin utk mendapatkannye agak sukar,atau mustahil..tp sebagai manusia sama2 lah kita berusaha,mgkin tidak trbaik dikalangan manusia,tp jd lah trbaik di hadapan ALLAH...usaha dan doa jgn sekali dipisahkan...insyaALLAH berkat izin ALLAH jua apa yg kita impikan trcapai...ameen..

Anonymous said...

memg lah x sla memilih.tp klo memilih sgt,kank kiter akan kecewa klo dapt jodoh yg x compatible ngan kiter..

aniss pinky said...

tanye ati..
kenali diri..
hik hik~
bOley ea cm gituh??
hahhaha ;p

Anonymous said...

ape yg kamu hrpkn sbnrnya pd seorg insan bgelar "wanita"???...janji Allah itu benar iaitu 'perempuan yg baik khas tcipta utk lelaki yg baik'...bsykurla skiranya kamu ada 'wanita' baek yg kamu sygi d sisi krn stiap manusia x der yg sempurna...ucapkn kata2 penghargaan kpdnya sblm tlmbt krn wanita amat suka pd lelaki yg tau mhargai dan sedia tunaikan jnji...

Anonymous said...

mmilh mmg x slh tp jgn tlalu mmilh........(jgn hncurkn hati pompuan jika mmg ader yg istmwa d ati).....all men,jgn cuba utk cbr pompuan krn pompuan jga pntg d cbr

ain said...

Cerita pasal wanita ni teringat lirik lagu 'Wanita' nyanyian D'Hearty..

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan saja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa
Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh
Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat di bahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi
Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnye dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk
Engkaulah wanita istimewa..
Didiklah wanita..
Dengan keimanan bukannya harta atau kepujian
Kelak tidak derita mengharap pada yang binasa
Engkaulah wanita istimewa
Sedarilah wahai insan istimewa
Bahwa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan..

Related Posts with Thumbnails