BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Thursday, January 5, 2012

Nilai Persahabatan, Wujud ke?

Takpa, korang kalau takda aku sebagai kawan pun korang boleh dapat ganti kawan ramai lagi yang lebih best dari aku. Patah tumbuh hilang berganti. Bukan aku nak kata aku best, cuma, aku rasa kadangnya kalau orang tiada aku sebagai kawan memang tak merugikan. Aku tiada apa-apa yang boleh mengutuhkan persahabatan. I'm nothing, seriously.

Aku adalah manusia yang jikalau kau putus tali persahabatan itu kau tidak akan ada rasa sesal langsung. Malahan hari yang kau akan laluinya adalah masih seperti biasa, atau tanpa aku lebih menarik dan membahagiakan. Kau boleh cuba.

Haihhhhh. Perasaan yang kadang-kadang menerpa dan memanggil-memanggil dan berbisik bahawa ketidak layakan aku untuk berkawan dengan sesetengah manusia dan bagaimana seharusnya layak aku hanya pada manusia yang sebegitu sahaja. Perasaan yang merasakan kita tak pernah layak untuk sesiapa ini amat tidak enak dan mungkin membaham virus-virus badan lain.

Perasaan yang merasa tiada siapa memikirkan dan perlukan kita, ada dan tiada tetap sama dan suatu masanya yang bakal diratapi atau paling mula diiingati kita hanyalah ketika kita.. Mati.

Bila hilang dari kewujudan, manusia mula mengingati indahnya manusia yang ditarik nyawanya oleh Tuhan. Tapi bila sampai saat itu, sudah terlambat. Tapi hakiki dunia, manusia diingati hanya bila tiada. Sedih.

Aku tak minta disembah agungkan segala, aku ini kecil sahaja disisi Tuhan, cukuplah kadangnya resepi masakan yang kau berikan ada sedikit gula apresiasi, garam penghargaan, cili ingatan dan tumisan rasa kasih sayang yang tulus. Cukup. Tak minta lebih. Kalau lebih, alhamdulillah dan kalau takat itu sahaja pun masih ku syukur.


NOTA KAKI

Kawan yang baik membawa kita ke arah kebaikan, begitu jua jika kawan yang membawa kita ke arah kejahatan. Jahatlah kita... :)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails