BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, January 10, 2012

Sharing Is Caring..

Bila berucap tentang istilah kesetiaan dan kejujuran dalam perhubungan persoalan yang bermain main difikiran aku adalah di manakah letaknya bahagia? Sebagian orang berpendapat rasa bahagia ditemukan ketika kita mencapai apa yang dicita-citakan, didambakan dengan segenap harap. Tidak jarang juga belakangan kita merasa kebahagiaan yang datang dari terpenuhinya kenginan, agaknya cepat berubah menjadi kegelisahan.

Ketika kita yang berharap agar orang lain menerima kita, maka sesungguhnya kita tidak menerima diri mereka seadanya. Pabila kita merasa sulit untuk menerima dalam hati, maka belajarlah untuk menerima diri kita sendiri yang masih belum bersedia untuk menerima orang lain.

Dalam hubungan, setiap orang bertanggungjawab untuk menjaga hubungan dengan menerima diri dan orang lain dalam hidup kita. Bagi aku, menyatakan supaya mempercayai pasangan sedalamnya supaya tiada perasaaan prejudis yang boleh mengoyahkan sebuah hubungan. (benar!).

Di sebalik kejujuran dan kesetiaan mahupun kebahagiaan, bagi aku kita haruslah berhati-hati. Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu kita kogsi agar tidak terbeban :)

NOTA KAKI

Yeah, sharing is caring :)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails