BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Tuesday, May 11, 2010

Kenangan Hujung Minggu (7,8,9 Mei 2010)

Salam Sejahtera buat teman-teman sekalian. Sudah hampir 4/5 hari aku tidak mengUPDATE blog nih, sudah agak bersarang la jugak ea,huhu. Thanks a lot buat teman-teman yang TAG aku, sory tak sempat membuka TAG anda, insyaALLAH, in progress ^^..

Hujung minggu yang lalu, aku pergi ke Dungun, Terengganu. Tempat dimana aku melanjutkan pengajian Ijazah aku dalam bidang Islamic Banking. Alhamdulillah, aku baru je menamatkan pengajian aku dan akan graduate pada hujung bulan 10 tahun ni (tak sabar la plak kan). Sebelum aku bertolak (Jumaat malam sabtu), makcik aku ajak makan dulu ramai-ramai. Kebetulan, mase ni cousin-cousin aku tengah berkumpul. Kitorang gi makan kat RED WALK (restoran Chinese Muslim).

Menu malam ni makan steamboat. Ape-ape jela. Nak tak nak, kene makan puas-puas bcoz RM25 per head. Pastu,ade syarat plak, klu tak abis, kene bayar RM10 per 100gm untuk mengelakkan perbaziran. Peh, memang layan. aku sauk ketam, udang, kupang and fish ball je,hehe.. Hampir dua jam jugak la makan dan borak-borak. Sedar tak sedar, jam dah menunjukkan pukul 11 mlm. Aku terus bergegas DRIVE selaju mungkin untuk gerak ke Dungun.. Nasib baik la air NESCAFEE and POWER ROOT TONGKAT ALI ada sebagai peneman :),hehe
.............................................................................

Ape yang best nye kat Dungun ni ialah, pantai die kot. Sejak 2 tahun aku kat cni, tak pernah lagi mandi kat pantai nye. Terlalu merbahaya becoz terlalu dalam. Pantainya bukan jenis mendatar, tapi terus ke dalam. Dah ade kes pelajar UiTM meninggal ketika mandi pantai ni. So, pihak pengurusan UiTM mengharam kan pelajar-pelajar die mandi kat cni (ceh,ade plak yang nak ikut arahan ni kan,haha). Biase tempat-tempat menarik di cni ialah Teluk Gadung, Teluk Bidara and Benteng,hehe. Pantai Kemasik pun menarik, tapi ade kat Kerteh,jauh skit la dr Dungun ni..
..............................................................................
Ape yang aku suke skali kat Dungun ni ialah, tempat makanan! Terlalu banyak tempat makanan yang menarik ade kat cni. Harga? Memang aagk melampau ckit la, KL lagi murah kot. Kat cni, kos kehidupan agak tinggi disebabkan berdekatan dengan Petronas. Kalau lunch tu, paling kurang RM7++ (nasi putih + ayam + sayur ckit + air teh O ais). Kalau bagi mereka nak save budget, especially student, pasti akan serbu Kedai BuyOng (nasi ayam) & kedai Idani. Kedai air buah Din, memang menjadi tumpuan di petang hari. Merehatkan diri sambil minim air buah gelas besar,hehe..

.............................................................................

Di Dungun ni, tiada pasaraya besar seperti Giant, Carefour, Jusco. Yang ada, cume Pok En Teng & MyDin je. So, kalau nak bershopping besar-besaran ckit, pasti kitorg akan pergi ke Mesra Mall, 30-40 minit dari Dungun. Kat cni, macam-macam ada! Kat cni la tempat aku bermain bowling & tempat aku membeli makanan feveret aku, Big Apple ><
Big Apple

Tengok ckit nam Hafiz tu,hehe :p


...........................................................................
Peneman aku ketika driving.. Paling kurang, Mentos kene ade, sebagai gula-gula angin (mint) dikala tengah ngantuk. Air nescafee + Pwer Root tongkat ali + air masak, memang wajib ade. Sekarang ni, GPS memainkan peranan penting kalau nak pergi kemana-mana. So, bg sape-sape yang belum ade GPS, sila dapat kan dipasaran sekarang,hehe (promote ckit)
GPS mobile

Old Town Nescafee

Mentos + Air Masak

Kalau keropok-keropok plak, tak kisah, yang penting spicy,hehe..

...............................................................
Housemate tersayang dan kesayangan aku, Ise (aisamuddin), Sue (Suhairy), Daus (Firdaus), Zahe (Zahir) & Pejal (Faizal). Sempat la jugak bersama-sama dengan diorg walaupun diorg (Daus & Pejal) sibuk dengan exam. Sue dgn Ise sibuk dengan business Insurance diorg. Tengah rancak berbusiness skrg ni,hehe.

5 comments:

Yuni Aisyah said...

bestnya hang out dgn kwn2..=)

Balqish said...

pandang big apple tiba-tiba rasa lain pula. :P

Hafiz Ajmain said...

Yuni : hehe, time ni hujung minggu la ade mase dengan kawan2,huhu


balqis : hehe, mahu ke? tapi dah abis :p

sahromnasrudin said...

wah..seronok nampak..klu seronok kne la ajak member2 blogger sekali..baru meriah huhuhuuh

Cahaya Keasyikan said...

orang dungun ke??saya belajar kt uitm dungun dl..hohoho..sengal la duk dlm troli tuh..hehhehehehe~~

Related Posts with Thumbnails